Jak správně postupovat po ošetření Dornovou metodou

Jak správně postupovat po ošetření Dornovou metodou? Pojďme se podívat, proč považuji správný postup klientem prováděných terapeutických fixačních cvičení a dodržování zásad podpory léčebných procesů pohybového aparátu, za naprosto klíčový bod úspěchu celé terapie Dornovou metodou.

Absolvovali jste terapii Dornovou metodou

Byly Vám korigovány dysfunkční a nefyziologické vymezení kloubních spojení, Vaše dolní končetiny jsou zase stejně dlouhé, SI (sakroiliakální) skloubení a jednotlivé páteřní obratle jsou opět na svém místě, kloubní spojení horních i dolních končetin mají zpátky svůj rozsah a volný pohyb. Bolesti ustoupily.

Naprostá většina pohybů opěrného a svalového aparátu těla je vykonávána pomocí do podvědomí vštípených pohybových algoritmů, které si budujeme od okamžiku narození. Jsou to ty automatické programy, které nám umožňují zcela bez přemýšlení a soustředění jít, běžet, sednout si a vstát, apod.

Dysfunkční pohybové algoritmy jsou nejčastější příčinou vzniku bolesti a omezení pohybového aparátu

Dysfunkční pohybové algoritmy, tedy takové automatické pohybové programy, které náš opěrný a svalový aparát vedou k vykonávání pohybů nebo postojů mající škodlivý a někdy i destruktivní dopad na kloubní spojení a k nim přilehlých svalových řetězců, jsou nejčastější příčinou vzniku bolesti a omezení pohybového aparátu.

Vytvořte si nové pohybové algoritmy!

Protože pohybové algoritmy jsou vskutku hluboce ukotvené programy, jejich změna, respektive zavedení nových pohybových algoritmů, nemůže být jednorázová a okamžitá. Jedinou možnou cestou k „přeprogramování“ je vytvoření nového pohybového návyku. Nový pohybový návyk, stejně jako jakýkoliv nový automatismus potřebuje, aby v mozku vznikly nové neuronové dráhy, které budou následně využívány k přenosu informací a pokynů souvisejících s vykonáváním funkčního a neškodlivého pohybu.

Prováděním fixačních cviků po absolvování Dornovy metody vytváříte svůj nový pohybový algoritmus

A právě vytvoření nových pohybových a posturálních návyků je jen a pouze v rukou klienta, tedy ve Vašich rukou.

Nezbytné je co nejpřesnější dodržení Vám předepsaných a doporučených cviků, frekvence jejich používání a délky doby, po kterou budete nový pohybový algoritmus vytvářet.

Minimální doba, potřebná pro vytvoření nového (tedy i pohybového) návyku je 21 dní. Tato doba je obecně platný úzus, na kterém se shodují odborníci zabývající se funkcionalitou mozku.

Jak tedy správně postupovat po ošetření Dornovou metodou

Dva až tři dny po absolvování terapie Dornovou metodou mějte klidový režim

Tělo si zvyká na nové nastavení pohybového aparátu. Svaly se jinak zapojují, klouby mají jinou dráhu pohybu, posturální statika je zcela odlišná. To všechno je pro tělo namáhavé. Dopřejte mu klid.

Dodržujte správný pitný režim

Příjem čisté vody nebo zdravotního čaje v dostatečném množství a v pravidelných intervalech během dne pomůže snížit průvodní jevy spojené s absolvováním terapie Dornovou metodou, tedy únavy a možného pocitu namožených svalů, pramenících ze znovuzapojení opomíjených svalových struktur.

Aplikujte fixační cvičení

Pravidelně, v předepsané míře a správnou technikou provádějte předepsaná fixační cvičení, a to po dobu minimálně 21 po sobě následujících dní.

V případě nejasností se ihned ptejte svého terapeuta Dornovy metody

Pakliže Vám v problematice nebo provádění fixačních cvičení není cokoliv jasné, neváhejte kontaktovat svého terapeuta Dornovy metody, který Vám ochotně a dopodrobna vše vysvětlí. Správnost provádění fixačních cvičení je natolik důležitá, že odsuňte jakýkoliv ostych stranou. Není špatných dotazů.

Přijměte fixační cvičení jako pravidelnou součást svého života

Pohyb bez bolestí určitě stojí za to, abyste si fixační cvičení osvojili do té míry, že je budete provádět i po uplynutí 21 dní. Jedná se vlastně o následnou prevenci vytvoření nefyziologických kloubních postavení a vymezení. Kdykoliv pocítíte diskomfort při pohybu určitého kloubu, případně bolest nebo diskomfort souvisejících svalových řetězců, proveďte fixační cvičení týkající se dotčené oblasti. Žádný fixační cvik nemůže poškodit plně funkční kloub, přičemž naopak dysfunkční kloubní spojení uvede do jeho fyziologické normy.

Cvičte.

Tělo ke své normální funkčnosti potřebuje pohyb. V dnešní sedavé době máme pohybu daleko méně, než je zapotřebí. Proto, odpovídajícně svému věku, zdravotnímu stavu a fyzické kondici, pravidelně cvičte. Je jedno co za pohybovou aktivitu si vyberete. Důležitá je její pravidelnost a zapojení se do pohybových aktivit minimálně 3 x týdně po dobu 30 minut v jednom kuse.

Stravujte se přiměřeně

Zdravá strava, nepřejídání se a nekonzumování prefabrikovaných jídel je rozumnou cestou, jak žít spokojený a zdravý život. Jste to co jíte.

Udržujte odpovídající tělesnou váhu

Jakákoliv nadváha zatěžuje pohybový a opěrný aparát. Se vzrůstající nadváhou neúměrné zatížení roste.

 

Váž život může změnit pouze akce. Budu rád, když se se mnou podělíte o zkušenosti, které Vám Dornova metoda a fixační cviky přinesou.

Přeji Vám brzký návrat ke spokojenému a šťastnému životu.

Petr Blatný – Masáže Kuřim

 

Specializuji se na Dornovu terapeutickou metodu, odstraňování bolestivých blokád, nápravu špatných pohybových návyků a znovuzískání radosti z pohybu bez bolesti. Provádím poradenství a diagnostiku statiky pohybového aparátu. Poskytuji Lokální Kryoterapii a Estetickou Kryoterapii. Provozuji Fitness poradenství. Vše neinvazivní, vstřícnou formou, respektující aktuální stav Vaší fyzické kondice a Vašeho zdraví.