Bolest zápěstí

Bolest zápěstí

Bolest zápěstí je ve většině případů další typickou civilizační záležitostí nevyváženého životního stylu. Vzniká několika základními mechanismy. Úrazem, akutním přetížením, chronickým přetěžováním a degenerativními změnami s narůstajícím věkem. Existují i další možné příčiny vzniku bolesti zápěstí, ty však řadím mezi více exotické a jejich četnost není tak zásadní.

Bolest zápěstí je řešitelná i alternativně využitím např. Dornovy metody

Bolest zápěstí (pokud se nejedná o akutní úrazovou a poúrazovou záležitost) lze z hlediska Dornovy metody a dalších mechanických masážních a terapeutických technik poměrně úspěšně korigovat a redukovat.

Dornova metoda a uvolnění trigger pointů uleví od bolesti zápěstí

Jedním z hlavních úlevových postupů Dornovy metody při korekci bolesti zápěstí je šetrné recentrování zápěstních kostí (ossa carpi). Jejich recentrace a znovu vymezení fyziologických postavení jednotlivých zápěstních kostí přináší úlevu od utlačování nervů a úponů procházejících skrze karpální tunel (canalis carpi). Další používanou technikou je uvolnění zkrácených svalových struktur a úponů, respektive uvolnění v nich přítomných spoušťových bodů (trigger pointů) flexorů a extensorů předloktí. Právě tyto spoušťové body mohou svoji přítomnost manifestovat i bolestí zápěstí.

Pro účinnou svépomoc při bolesti zápěstí je nutné dodržovat několik jednoduchých doporučení

  1. Nepřetěžujte jednostranně své horní končetiny. Pokud to vaše práce či provozovaný sport dovolí, pravidelně měňte zatěžované končetiny, ať se jejich zátěž rozloží rovnoměrně.
  2. Při vykonávání stereotypních činností či cvičení vkládejte pravidelné krátké přestávky (min. 1 x za 50 minut) a během nich provádějte protahovací cviky zápěstí a předloktí.
  3. Dopřejte namáhaným horním končetinám čas na regeneraci. Nikdo a nic nemůže fungovat donekonečna bez rizika trvalého přetížení nebo poškození.
  4. Dodržujte kvalitní pitný a stravovací režim. Kvalitní živiny v dostatečné míře a pravidelná hydratace urychluje regenerační procesy.
  5. Zatěžované horní končetiny připravujte na maximální zátěž postupně. Skokové zatížení často končí úrazem či akutním přetížením.
  6. Poslouchejte své tělo. Tělo ví, kdy je přetížené a dává vám to včas na vědomí. Pokud jeho varování nebudete respektovat, výsledné přetížení nebo úraz vás vyřadí z běžného způsobu život a práce na nepoměrně delší dobu, nežli mohla být obyčejná pauza.

Bolest zápěstí je běžná záležitost. Pokud již nastane, řešte ji co nejdříve. Tady, stejně jako jinde platí, že čím dříve problém řešíte, tím je řešení blíže na dosah.

Masáže Kuřim – Petr Blatný

Specializuji se na Dornovu terapeutickou metodu, odstraňování bolestivých blokád, nápravu špatných pohybových návyků a znovuzískání radosti z pohybu bez bolesti. Poskytuji fitness poradenství a služby osobního fitness lektora. Vše neinvazivní, vstřícnou formou, respektující aktuální stav Vaší fyzické kondice a Vašeho zdraví.