Bolest zad

Bolest zad a co takhle záda bez bolestí? Pro mnohé z vás to zní jako sen. Lze ho uskutečnit? Pojďme se podívat jak na to.

Bolest zad a proč mě vlastně záda bolí:

Nejčastější příčinou bolesti zad je vyosení skloubení SI (sakroiliakálního skloubení), vyosení bederních (lumbálních), hrudních (thorakálních) a krčních (cervikálních) obratlů, nadměrné zkrácení nebo naopak nadměrné ochabnutí struktur zádového svalstva, vzpřimovačů a kývačů hlavy, přítomnost Trigger Pointů (spoušťových bodů) v zádovém svalstvu, vzpřimovačích a kývačích hlavy, nefyziologické změny klenutí páteře (hyperkyfózy a hyperlordózy, skoliózy). Další příčinou jsou chybné posturální a pohybové návyky, degenerativní změny opěrného systému a svalstva, poúrazové změny.

Koho nejčastěji bolí záda:

Kategorie lidí, která je postižená bolestí zad je natolik široká a pestrá, že nemá smysl ji úžeji vymezovat. Statisticky se počet lidí v ČR, kteří v současnosti trpí chronickou bolestí zad, odhaduje na cca 30–40 %. Tento počet je však vztažený na chronickou bolest zad. Skutečný počet lidí postižených touto bolestí je až dvojnásobný.

Nejvhodnější neinvazivní léčebné postupy při bolesti zad:

Dornova metoda, lokalizace a uvolnění Trigger Pointů (spoušťových bodů), akupresura, masáž zaměřená na normalizaci tonu svalových struktur dolních končetin a zádového svalstva, zejména pak paraspinálního svalstva.

Kdy aplikovat neinvazivní léčebné postupy při bolesti zad:

Co nejdříve řešit výskyt déle trvajících (v řádu několika dnů) či chronických bolestí.

Post léčebné postupy při bolesti zad:

Fixační cviky Dornovy metody, pravidelné cvičení s váhou vlastního těla, kvalitní a vyvážený pitný režim, vyvážená strava, rovnoměrné stranové a předozadní zatěžování opěrného a svalového systému lidského těla.

Petr Blatný – Masáže Kuřim

 

Specializuji se na Dornovu terapeutickou metodu, odstraňování bolestivých blokád, nápravu špatných pohybových návyků a znovuzískání radosti z pohybu bez bolesti. Poskytuji fitness poradenství. Vše neinvazivní, vstřícnou formou, respektující aktuální stav Vaší fyzické kondice a Vašeho zdraví.